Verksamheter

Barnkör

Barnkör i Edsvikskyrkan under ledning av Maria Sörensen. Världens ös i med olika rörelsesånger, rytminstrument, samt sånger på olika språk.

Cafékvällar

Musikframträdanden eller föreläsningar med egna eller inbjudna musiker och talare. Hålls en torsdagskväll i månaden.

Café Livskraft

Café Livskraft erbjuder hembakat fikabröd, smörgåsar av olika slag, pajer och våfflor för lunch och dessert, till en kostnad av 20–70 kr. Öppetider onsdag till fredag kl 11–17.

Gudstjänster

Vi har vanligtvis Gudstjänster kl 11.00 varje söndag i vår kyrka. Den sista söndagen i månaden möts vi kl 18.00. Vissa söndagar är vi tillsammans med våra vänner i Rotebrokyrkan, som precis som vi i Edsvikskyrkan också tillhör Equmeniakyrkan. Ibland har vi också gudstjänster tillsammans med Sollentuna församling som tillhör Svenska kyrkan.

Körsång

Församlingens kör träffas kl 17.30–19.00 på torsdagarna innan man ska sjunga i söndagsgudstjänsten, om inte annat meddelats. På söndagen träffas kören kl 9.45 till övning inför gudstjänsten.

RPG-samlingar

RPG Sollentuna är en lokal förening inom Riksförbundet Pensionärs Gemenskap och dess distrikt Stockholm-Gotland. RPG-samlingar är ekumeniska och hålls varannan tisdag kl 13.00 i Edsvikskyrkan, Pingstkyrkan eller i Rotebrokyrkan.

Sinnesrogudstjänster

Den sista söndagen i månaden möts vi kl 18.00 till Sinnesrogudstjänst. Sinnesrogudstjänster är ett möte mellan kristen tro och 12-stegsandlighet. Kyrkkaffet hålls före gudstjänsten och serveras från kl 17.15. Gudstjänsterna innehåller alltid en personlig delning utifrån erfarenhet ett av de 12 stegen. Alla är välkomna!

Språkcafé

En mötesplats för alla som vill träna och förbättra sin svenska. Språkcaféet är inne på Café Livskraft i Edsvikskyrkan på onsdagar kl 16.00–17.00. Ingen föranmälan.

Trivselträffar

För alla er som är daglediga har vi så kallade trivselträffar. Det är varannan tisdag kl 13.00 och ungefär en och en halv timme framåt som vi träffas, fikar tillsammans och lyssnar till någon som har något intressant att berätta. Dessa träffar har vi tillsammans med Rotebrokyrkan, som också är en del av Equmeniakyrkan.