Församlingsnytt

Gör så här för att få en utskrift

Här finns senaste numret av vårt församlingsblad, FÖRSAMLINGSNYTT, i PDF-format för utskrift. För att få ett utskrivet häfte kan man göra en utskrift med gratis programmet Adobe Acrobat Reader DC enligt följande. Ladda ner FÖRSAMLINGSNYTT till din dator genom att trycka på bilden till vänster och sedan välja nedladdning. Öppna filen med Adobe Acrobat Reader DC. Välj ”Skriv ut” och tryck på rutan ”Häfte” Om du inte har Acrobat Reader DC på din dator kan du hämta gratisvarianten via länken nedan.

I rubriken ”Deluppsättning av häfte” väljer du ”Endast framsidan”. Skriv sedan ut dessa 2 sidor. Lägg tillbaka utskrifterna i skrivaren med det blad som kom ut först överst. Byt till alternativet ”Endast baksidan” i rubriken ”Deluppsättning av häfte”. Skriv ut på baksidan av den tidigare utskriften och du får ett komplett församlingsblad, om du viker de 2 utskrifterna på mitten.

Om du har en skrivare som kan skriva ut på båda sidorna väljer du alternativet ”Båda sidorna” i rubriken ”Deluppsättning av häfte”.

För utgåvorna 3/2021 och tidigare nummer av Församlingsnytt gäller följande. Skriv ut sidorna 1, 3 och 5. Lägg tillbaka utskrifterna i skrivaren i samma ordning och skriv därefter ut sidorna 2, 4 och 6 på baksidan av sidorna 1, 3 och 5, så får du ett komplett församlingsblad.

Ladda ner Adobe Acrobat Reader DC

Gamla utgivningar