Loading Events

« All Events

• This event has passed.

Studiecirkel: ”Jag åldras, alltså lever jag”

mars 8 @ 14:00 - 15:30

En öppen dörr som leder från mörker inomhus till ljus utomhus

Sju fredagar med samtal om åldrandet. Anmäl dig senast i samband med den första träffen fredag 8 mars, till info@edsvikskyrkan.se. Övriga datum för samlingarna är 15 mars, 22 mars, 5 april, 12 april, 19 april och 26 april.

Vi möter åldrandet på olika sätt. Med tillfredsställelse, oro, ovilja eller med förväntan på en ny fas i livet. Våra förutsättningar när vi blir äldre ser olika ut. Tanken med denna kurs är att vi ska få dela tankar, funderingar och glädjeämnen kring åldrande.

Kursen ”Jag åldras, alltså lever jag” bygger på ett samtalsmaterial som tagits fram av studieförbundet Bilda. Materialet belyser olika erfarenheter unde livet, som kanske blir extra tydliga när vi blir äldre. Genom igenkännande och medkännande delar vi våra erfarenheter av livet.

Ledare: Anna-Stina Thorssell Ahlm och Cai Berger.

Efter varje samling träffas de som vill till gemenskap och fika på Café Livskraft.

Kursen genomförs i samarbete med studieförbundet Bilda.

Logotyp för studieförbundet Bilda

Date: